Přijetí klienta
Přijetí zájemce je v první řadě podmíněno podáním řádně vyplněné žádosti včetně dalších náležitostí. Přijatá žádost je ohodnocena na základě bonifikačního systému a zařazena do pořadníku, odkud je v případě volné kapacity v zařízení vybrán zájemce z řad čekatelů. Pro proces přijímání zájemců je vypracovaný tzv. bonifikační systém pro přijetí do Domova Matky Vojtěchy.
Žádosti o přijetí do Domova Matky Vojtěchy jsou evidovány u sociálního pracovníka. Každá žádost je zpracována, zhodnocena dle bonifikačního systému a zařazena do pořadníku čekatelů. Každý žadatel, či jeho zákonný zástupce, má možnost získat informace o aktuálním stavu žádosti na telefonních číslech: 388 310 241 a 734 435 486 nebo na e-mailové adrese: socialni@alzheimerpt.cz.
V případě uvolnění místa je dle pořadníku čekatelů osloven zájemce (event. kontaktní osoba) a domluven termín tzv. sociálního šetření – žadatel je navštíven sociálním pracovníkem a vrchní (event. staniční) sestrou za účelem zjištění aktuální situace. Nad informacemi ze sociálního šetření zasedá přijímací komise ve složení: lékař, vrchní (event. staniční) sestra, sociální pracovník a rozhoduje o přijetí žadatele. Rozhodnutí komise je bezprostředně oznámeno žadateli či kontaktní osobě uvedené v žádosti. V případě kladného vyjádření komise jsou domluveny podrobnosti nástupu do Domova Matky Vojtěchy. Nástup je možný ihned po vyzvání, nejdéle však do týdne od zkontaktování.
Bonifikační systém pro přijetí do Domova Matky Vojtěchy
Bonifikační systém pro přijetí do Domova Matky Vojtěchy je schvalován a modifikován přijímací komisí zařízení. Body jsou přidělovány na základě sociální situace žadatele, místa trvalého bydliště, soběstačnosti žadatele, data podání žádosti a důvodů zvláštního zřetele.
Body dle bonifikačního systému jsou zadávány do počítačového programu, který na jejich základě sestavuje pořadník.
Přijímací komisi tvoří:
lékař | sociální pracovník | vrchní sestra
Ve výjimečných případech hodných zvláštního zřetele nemusí být pořadník respektován.
DOKUMENTY KE STAŽENÍ:
Před nástupem
Seznam potřeb nutných pro přijetí a pobyt v DMV
Vážení rodinní příslušníci,
prosíme Vás, abyste zvážili, zda žadatel z důvodu svého aktuálního zdravotního stavu bude schopen projednání a podpisu smlouvy o poskytnutí sociální služby v Domově Matky Vojtěchy. V opačném případě by bylo vhodné, aby některá z osob blízkých měla matrikou či notářem úředně ověřenou plnou moc. Budete-li potřebovat bližší informace, kontaktujte sociálního pracovníka.
V zájmu co nejvyšší kvality služby, si vás dovolujeme požádat o co nejpečlivější sbalení osobních věcí. Vzhledem k tomu, že přechod do DMV bude pro vašeho blízkého obtížným okamžikem, lze strach z nového prostředí zmírnit tím, že bude mít dostatek osobních věcí, které zná, a jsou mu milé.
Seznam potřeb |
|
Dokumenty |
platný občanský průkaz |
platná kartička zdravotní pojišťovny |
|
průkaz mimořádných výhod (ZT, ZTP, ZTP/P) |
|
propouštěcí zpráva z poslední hospitalizace či zařízení, kde dosud pobýval |
|
|
|
Ošacení |
pyžamo nebo noční košile |
osobní spodní prádlo |
|
oblečení dle ročního období |
|
triko s krátkým a dlouhým rukávem |
|
svetr, nejlépe propínací mikina |
|
|
kalhoty, sukně, tepláky |
|
svrchní oblečení dle ročního období |
|
domácí a vycházková obuv (ne pantofle) |
|
společenský oděv |
|
ručníky, osušky, žínky |
|
župan |
Osobní ošacení je nutné doma označit – napsat příjmení z vnitřní strany oděvu fixou na látku, na ponožky našít monogram. |
|
|
|
Toaletní potřeby |
kartáček na zuby a zubní pasta |
|
zubní protéza, lepidlo na zubní protézu, čistící tablety |
|
šampon na vlasy, sprchový gel, mýdlo |
|
krém na obličej, tělový krém |
|
toaletní papír |
|
pomůcky pro holení, voda po holení |
|
deodorant |
|
další toaletní potřeby dle vlastního uvážení |
Potřeby jsou pořizované rodinou, nebo opatrovníkem, popřípadě nakoupeny zaměstnanci za prostředky z depozitu. |
|
|
|
Doporučujeme |
oblíbená deka, či polštář |
|
časopisy nebo jejich předplatné |
|
fotografie, nejlépe rodinné album, oblíbená kniha |
|
jakýkoliv oblíbený předmět, který neohrozí zdraví uživatele, nebo jeho spolubydlícího |
|
povlečení (pokud je nějaké oblíbené) |
|
vlastní hrneček na kávu |
|
|
Finanční hotovost doporučujeme 1000,- |
|
Inkontinenční pomůcky a léky na 3 měsíce |
Ceník
Ceník ubytování a stravy v Domově Matky Vojtěchy:
VELIKOST POKOJE | VÝŠE DENNÍ ÚHRADY ZA POBYT | VÝŠE DENNÍ ÚHRADY ZA STRAVOVÁNÍ V ROZSAHU 3 HLAVNÍCH JÍDEL DENNĚ | VÝŠE DENNÍ ÚHRADY ZA STRAVU A POBYT | CELKOVÁ VÝŠE ÚHRADY ZA STRAVU A POBYT |
Jednolůžkový pokoj | 305 Kč | cena potravin: 89 Kč | režijní náklady: 166 Kč | celková částka za stravu: 255 Kč | 560 Kč | 28 dní: 15 680 Kč | 30 dní: 16 800 Kč | 31 dní: 17 360 Kč |
Dvoulůžkový pokoj | 305 Kč | cena potravin: 89 Kč | režijní náklady: 166 Kč | celková částka za stravu: 255 Kč | 560 Kč | 28 dní: 15 680 Kč | 30 dní: 16 800 Kč | 31 dní: 17 360 Kč |
Strava za den činí 255 Kč, z toho snídaně 80 Kč (pol. porce 61 Kč), oběd 115 Kč (pol. porce 88 Kč), večeře 60 Kč (pol. porce 46 Kč), pol. porce celkem 195 Kč.
Platnost ceníku od 01.01.2024
Ceník fakultativních služeb
Fakultativní služba | Výše a způsob výpočtu úhrady | Četnost vyúčtování |
na vyžádání klienta | ||
Doprava vozidlem poskytovatele | 10 Kč / 1 km + řidič (160 Kč / 1 hodinu) | měsíčně |
Nákupy mimo areál DMV | 110 Kč / 1 hodinu | měsíčně |
Zajištění drobných oprav předmětů v osobním vlastnictví klienta a) technickým pracovníkem DMV
b) dodavatelem služby |
110 Kč / 1 hodinu zprostředkování služby pracovníkem DMV + cena dle skutečných nákladů dodavatele služby |
měsíčně
|
Tisk a kopírování listin velikosti A4 | 3 Kč / 1 stránku | měsíčně |
Telefonování z mobilní linky Domova Matky Vojtěchy Telefonování z pevné linky Domova Matky Vojtěchy |
6 Kč / 1 minutu 4 Kč / 1 minutu |
měsíčně |
Větší oprava osobního ošacení klienta (výměna zipu, úprava délky apod.) |
60 Kč / 1 hodinu + cena materiálu dle skutečných nákladů zprostředkování služby pracovníkem DMV + aktuální cena dodavatele služby + cena materiálu dle skutečných nákladů |
měsíčně |
Vedení finančního depozita klienta | 138 Kč / 1 měsíc | měsíčně |
Speciální výživná strava (Nutridrink apod.) | dle aktuální ceny dodavatele | měsíčně |
Kadeřnické služby | dle aktuální ceny dodavatele | měsíčně |
Pedikúra | 200 Kč / úkon | měsíčně |
Zprostředkování dalších služeb (kadeřníka, pedikúry apod.) |
z mobilní linky 6 Kč / 1 minutu z pevné linky 4 Kč / 1 minutu |
měsíčně |
Poplatek při ztrátě klíče uživatelem | zprostředkování služby pracovníkem DMV + cena dle skutečných nákladů dodavatele služby | jednorázově |
Oprava poškozeného vybavení klientem a) drobná oprava pracovníkem DMV
b) oprava pracovníkem DMV s nutností nákupu materiálu
c) oprava dodavatelem služby |
60,-/úkon 60,-/úkon + cena materiálu dle skutečných nákladů + doprava vozidlem poskytovatele
zprostředkování služby pracovníkem DMV + cena dle skutečných nákladů dodavatele služby |
měsíčně
|
revize elektrospotřebičů | zprostředkování služby pracovníkem DMV + cena dle skutečných nákladů dodavatele služby | jednorázově |
Označení osobního ošacení klienta (při nástupu do zařízení) | 300,-Kč | jednorázově při nástupu |
Označení osobního ošacení klienta (v průběhu pobytu) | 1,- Kč/ kus | měsíčně |
Platnost ceníku od 01.01.2024