Přijetí klienta

Přijetí zájemce je v první řadě podmíněno podáním řádně vyplněné žádosti včetně dalších náležitostí. Přijatá žádost je ohodnocena na základě bonifikačního systému a zařazena do pořadníku, odkud je v případě volné kapacity v zařízení vybrán zájemce z řad čekatelů. Pro proces přijímání zájemců je vypracovaný tzv. bonifikační systém pro přijetí do Domova Matky Vojtěchy.

Žádosti o přijetí do Domova Matky Vojtěchy jsou evidovány u sociálního pracovníka. Každá žádost je zpracována, zhodnocena dle bonifikačního systému a zařazena do pořadníku čekatelů. Každý žadatel, či jeho zákonný zástupce, má možnost získat informace  o aktuálním stavu žádosti na telefonních číslech: 388 310 241 a 734 435 486 nebo na e-mailové adrese: socialni@alzheimerpt.cz.

V případě uvolnění místa je dle pořadníku čekatelů osloven zájemce (event. kontaktní osoba) a domluven  termín tzv. sociálního šetření – žadatel je navštíven sociálním pracovníkem a vrchní (event. staniční) sestrou za účelem zjištění aktuální situace. Nad informacemi ze sociálního šetření zasedá přijímací komise ve složení: lékař, vrchní (event. staniční) sestra, sociální pracovník a rozhoduje o přijetí žadatele. Rozhodnutí komise je bezprostředně oznámeno žadateli či kontaktní osobě uvedené v žádosti. V případě kladného vyjádření komise jsou domluveny podrobnosti nástupu do Domova Matky Vojtěchy. Nástup je možný ihned po vyzvání, nejdéle však do týdne od zkontaktování.

Bonifikační systém pro přijetí do Domova Matky Vojtěchy

Bonifikační systém pro přijetí do Domova Matky Vojtěchy je schvalován a modifikován přijímací komisí zařízení. Body jsou přidělovány na základě sociální situace žadatele, místa trvalého bydliště, soběstačnosti žadatele, data podání žádosti a důvodů zvláštního zřetele.

Body dle bonifikačního systému jsou zadávány do počítačového programu, který na jejich základě sestavuje pořadník.

Přijímací komisi tvoří:

lékař | sociální pracovník | vrchní sestra

Ve výjimečných případech hodných zvláštního zřetele nemusí být pořadník respektován.

DOKUMENTY KE STAŽENÍ:

dotaznik_pred_prijetim

souhlas_se_zpracovanim_osobnich_a_citlivych_udaju

vyjadreni_lekare

zadost_o_prijeti

Před nástupem

Seznam potřeb nutných pro přijetí a pobyt v DMV

Vážení rodinní příslušníci,

prosíme Vás, abyste zvážili, zda žadatel z důvodu svého aktuálního zdravotního stavu bude schopen projednání a podpisu smlouvy o poskytnutí sociální služby v Domově Matky Vojtěchy. V opačném případě by bylo vhodné, aby některá z osob blízkých měla matrikou či notářem úředně ověřenou plnou moc. Budete-li potřebovat bližší informace, kontaktujte sociálního pracovníka.

V zájmu co nejvyšší kvality služby, si vás dovolujeme požádat o co nejpečlivější sbalení osobních věcí. Vzhledem k tomu, že přechod do DMV bude pro vašeho blízkého obtížným okamžikem, lze strach z nového prostředí zmírnit tím, že bude mít dostatek osobních věcí, které zná, a jsou mu milé.  

Seznam potřeb

Dokumenty

platný občanský průkaz

platná kartička zdravotní pojišťovny

průkaz mimořádných výhod (ZT, ZTP, ZTP/P)

propouštěcí zpráva z poslední hospitalizace či zařízení, kde dosud pobýval

 

Ošacení

pyžamo nebo noční košile

osobní spodní prádlo

oblečení dle ročního období

triko s krátkým a dlouhým rukávem

svetr, nejlépe propínací mikina

 

kalhoty, sukně, tepláky

 

svrchní oblečení dle ročního období

 

domácí a vycházková obuv (ne pantofle)

 

společenský oděv

 

ručníky, osušky, žínky

 

župan

Osobní ošacení je nutné doma označit – napsat příjmení z vnitřní strany oděvu fixou na látku, na  ponožky našít monogram.

 

Toaletní potřeby

kartáček na zuby a zubní pasta

 

zubní protéza, lepidlo na zubní protézu, čistící tablety

 

šampon na vlasy, sprchový gel, mýdlo

 

krém na obličej, tělový krém

 

toaletní papír

 

pomůcky pro holení, voda po  holení

 

deodorant

 

další toaletní potřeby dle vlastního uvážení

Potřeby jsou pořizované rodinou, nebo opatrovníkem, popřípadě nakoupeny zaměstnanci za prostředky z depozitu.                        

 

Doporučujeme

oblíbená deka, či polštář

 

časopisy nebo jejich předplatné

 

fotografie, nejlépe rodinné album, oblíbená kniha

 

jakýkoliv oblíbený předmět, který neohrozí zdraví uživatele, nebo jeho spolubydlícího

 

povlečení (pokud je nějaké oblíbené)

 

vlastní hrneček na kávu

 

 

Finanční hotovost doporučujeme 1000,-

Inkontinenční pomůcky a léky na 3 měsíce

Ceník

Ceník ubytování a stravy v Domově Matky Vojtěchy:

VELIKOST POKOJE VÝŠE DENNÍ ÚHRADY ZA POBYT VÝŠE DENNÍ ÚHRADY ZA STRAVOVÁNÍ V ROZSAHU 3 HLAVNÍCH JÍDEL DENNĚ VÝŠE DENNÍ ÚHRADY ZA STRAVU A POBYT CELKOVÁ VÝŠE ÚHRADY ZA STRAVU A POBYT
Jednolůžkový pokoj 305 Kč cena potravin: 89 Kč | režijní náklady: 166 Kč | celková částka za stravu: 255 Kč 560 Kč 28 dní: 15 680 Kč | 30 dní: 16 800 Kč | 31 dní: 17 360 Kč
Dvoulůžkový pokoj 305 Kč cena potravin: 89 Kč | režijní náklady: 166 Kč | celková částka za stravu: 255 Kč 560 Kč 28 dní: 15 680 Kč | 30 dní: 16 800 Kč | 31 dní: 17 360 Kč

Strava za den činí 255 Kč, z toho snídaně 80 Kč (pol. porce 61 Kč), oběd 115 Kč (pol. porce 88 Kč), večeře 60 Kč (pol. porce 46 Kč), pol. porce celkem 195 Kč.

Platnost ceníku od 01.01.2024

 

Ceník fakultativních služeb

Fakultativní služba Výše a způsob výpočtu úhrady Četnost vyúčtování
na vyžádání klienta
Doprava vozidlem poskytovatele 10 Kč / 1 km + řidič (160 Kč / 1 hodinu) měsíčně
Nákupy mimo areál DMV 110 Kč / 1 hodinu měsíčně

Zajištění drobných oprav předmětů v osobním vlastnictví klienta

a)       technickým pracovníkem DMV

 

b)       dodavatelem služby

 

110 Kč / 1 hodinu

zprostředkování služby pracovníkem DMV + cena dle skutečných nákladů dodavatele služby

 

měsíčně

 

 

Tisk a kopírování listin velikosti A4 3 Kč / 1 stránku měsíčně

Telefonování z mobilní linky Domova Matky Vojtěchy

Telefonování z pevné linky Domova Matky Vojtěchy

6 Kč / 1 minutu

4 Kč / 1 minutu

měsíčně
Větší oprava osobního ošacení klienta (výměna zipu, úprava délky apod.)

60 Kč / 1 hodinu + cena materiálu dle skutečných nákladů

zprostředkování služby pracovníkem DMV + aktuální cena dodavatele služby + cena materiálu dle skutečných nákladů

 

měsíčně

Vedení finančního depozita klienta 138 Kč / 1 měsíc měsíčně
Speciální výživná strava (Nutridrink apod.) dle aktuální ceny dodavatele měsíčně
Kadeřnické služby dle aktuální ceny dodavatele měsíčně
Pedikúra 200 Kč / úkon měsíčně
Zprostředkování dalších služeb (kadeřníka, pedikúry apod.)

z mobilní linky 6 Kč / 1 minutu

z pevné linky 4 Kč / 1 minutu

měsíčně
Poplatek při ztrátě klíče uživatelem zprostředkování služby pracovníkem DMV + cena dle skutečných nákladů dodavatele služby jednorázově

Oprava poškozeného vybavení klientem

a)       drobná oprava pracovníkem DMV

 

b)       oprava pracovníkem DMV s nutností nákupu materiálu

 

 

c)        oprava dodavatelem služby

 

60,-/úkon

60,-/úkon + cena materiálu dle skutečných nákladů + doprava vozidlem poskytovatele

 

zprostředkování služby pracovníkem DMV + cena dle skutečných nákladů dodavatele služby

 

měsíčně

 

 

 

 

 

revize elektrospotřebičů zprostředkování služby pracovníkem DMV + cena dle skutečných nákladů dodavatele služby jednorázově
Označení osobního ošacení klienta (při nástupu do zařízení) 300,-Kč jednorázově při nástupu
Označení osobního ošacení klienta (v průběhu pobytu) 1,- Kč/ kus měsíčně

 

Platnost ceníku od 01.01.2024